Dersin Adı | Temel Fizik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 109 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin mesleki uygulamalarında kullanabilecekleri temel fizik bilgilerinin aktarılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Vektör ve Skaler Kavramı, Kuvvet, Hareket Denklemleri, Momentum, Enerji Çeşitleri, Sıcaklık ve Isı, Dalga Hareketi, Young Modülü, Elektrik ve Manyetizma konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fiziksel Büyüklükler, Ölçme ve Vektörler | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 3 – 22 |
2 | Kinematik | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 31 – 70 |
3 | Dinamik | * Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 93 – 115 * Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 1 – 23 |
4 | İş, Güç ve Enerji | * Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 129 – 146 * Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 24 – 40 |
5 | Momentum ve Kütle Merkezi | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 158 – 213 |
6 | Katıların Esnekliği | Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 64 – 70 |
7 | Sıvılar ve Gazlar | Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 71 – 83 |
8 | Arasınav | |
9 | Dalgalar ve Özellikleri | Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 103 – 137 |
10 | Durgun Elektrik | * Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 227 – 257 * Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 138 – 148 |
11 | Elektriksel Potansiyel | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 265 – 280 |
12 | Elektrik Akımı | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 307 – 332 |
13 | Manyetizma | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014, s. 341 – 332 |
14 | Elektromanyetizma | Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016, s. 189 – 211 |
15 | Genel değerlendirme | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Genel Fizik I – II, Kamil Temizyürek, Nobel Yayıncılık, 2014
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest